En uppfriskande morgon!

Publicerat 2014-12-13 kl. 13:05:39 av Isabel Håkansson
Ingenting gör väl en så pigg som stallet gör, egentligen? ÅH, vad härligt det är att bara få hänga i stallet med alla goa hästar och andas in den friska stall-luften. Sen att jag dessutom fick rida Pepsi som var mycket roligare än jag trodde gjorde inte morgonen sämre precis. Pepsi var pigg och känslig, dock väldigt omusklad och orkade inte bära upp sig själv mer än ett par minuter precis i början av ridpasset. Han la sig väldigt mycket i handen och liksom hängde i bettet & blev stark, men det får vi jobba vidare på om jag rider honom mer i framtiden. Han är inte riktigt i form nu om man säger så, jag tror säkert att han är betydligt mer bärig när han är i "form". 
 
Det var rätt hårt i paddocken så jag red igenom Pepsi ganska fort och Snobben skrittades endast då han är så pass känslig mot för hårda underlag. Det passade rätt bra med skritt för Snobbens del då han är så otroligt morgontrött hehe, och jag kan säga att idag var inget undantag. Rätt jobbigt ibland att äga en morgontrött häst, det ställer till det lite när man ska iväg och rida/träna på mornarna då Snobben blir sååå otroligt sur när man ska börja lasta på honom vid 7 en morgon liksom. Dock har han vant sig lite nu då jag har en slags förkärlek att fixa stallet på förmiddagarna. 
 
Som ett avslut på en helt perfekt morgon så fick alla hästarna gå ut och så la vi in en massa kvistar med granris på som den fick äta. Snobben, Philip, Pepsi och Bonito blev heeelt till sig av lycka. Blir så varm och glad i hjärtat av att lämna stallet & veta att hästarna står i hagen med varma täcken, rena och fina med en massa gott granris att tugga på ♥
En massa goa bilder ifrån min morgon, waaah - SÅ mysigt. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Alice

Finns inget bättre än att tillbringa tid i stallet och med hästarna. Så söta bilder! :D

2014-12-13 @ 16:19:29
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback