-16 grader och en pigg ponny.

Publicerat 2014-12-28 kl. 19:18:41 av Isabel Håkansson
Äntligen lite tid för bloggen, som jag längtat! Dagen idag har bara bestått av en massa packande, nu är snart hela rummet färdigt och jag har hittills slängt 2 stora sopsäckar med bara en massa skräp & saker jag inte använder. Så här och nu lovar jag mig själv att: Aldrig mer spara på saker "bara för att" då det blir så ofräscht i längden. Resterande av tiden har jag hängt i stallet med mina två bästishästar.
 
16-minusgrader visade termometern när vi var ute och red, vilket är heeelt insane. Så med tanke på den enorma kylan så blev det bara skritt idag för båda hästarna, det är inte bra för dem att anstränga sig i sån här kyla. Snobben som förövrigt är g.a.l.e.t pigg just nu satte jag på en snodd på lösaste inspänningen (som vanligt) och jobbade mycket sidvärsrörelser. Det blev en uteritt på nån kilometer eller två, inte långt eller ansträngande överhuvudtaget men bättre än ingenting. 
 
Snobben frustade som en tok och var riktigt lösgjord och vitlöddrig runt munnen när jag hoppade av, han jobbar på riktigt bra under varje pass och omvandlar sin överskottsenergi till grym koncentration under arbete istället. Han är så otroligt fin just nu, som att skära i smör 4real. Imorgon hoppas jag på ett något mildare väder så att jag kan ut och galoppjobba honom lite, det behövs! 
Ser ni Philips nya schabrak på första bilden? Syrran köpte i strl full, så det är ju som ni kan se något för stort för lillen.. Det braiga är ju dock att Snobben kommer kunna låna det! *blink*
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Elin Nilsson Walldén

Gud vad kallt med -16, tyckte det var kallt idag när jag red i -5 haha ;)

2014-12-28 @ 21:13:46
URL: http://nilssonwallden.blogg.se/
Postat av: Jonna

Men TUFFING Philip!
Haha åh, -16 är ju rena playa del sol! Här hade vi -23 idag ;)

2014-12-28 @ 22:08:52
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback