I full galopp

Publicerat 2014-08-04 kl. 12:40:00 av Isabel Håkansson
Ser ni hur fin han är? I FREAKING love him, min alldeles egna ponnyskrutt ♥
Igår red jag & Pernilla på galopp-banan med båda som planerat. Till en början kändes Snobben rätt omotiverad, så jag struntade i formen och lät honom istället springa på i sitt egna tempo och hitta formen själv. Vi galopperade rätt mycket och jag gick in med inställningen att vi skulle få en BRA grundgalopp och att vi skulle ha kul, ihop. Snobben sprang med huvudet högt och öronen spikrakt fram medans jag stod upp och strök honom över halsen, så glad att jag har möjligheten att få ha honom som min egen. Att ha häst är heelt underbart! 
 
Vi red i ca 1 timme med 15 framskrittning och 15 min avskrittning, så 30 minuters effektiv ridning blev det. Snobben blev t.om svettig igår, vilket han nästan aldrig blir pga hans grymma kondition! Så det blev en dusch, kylning av ben och stretching efter passet. Idag blir det nog skritt antingen förhand eller uppifrån ryggen, vi har planerat att ta en runda i skogen och låta hästarna få sträcka på sig efter gårdagen.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback