En fråga till er!

Publicerat 2014-08-31 kl. 12:05:00 av Isabel Håkansson
Hur varierar ni era hästars ridscheman? Kör ni all in på träning i paddock hela veckan eller rider ni ut 3 dagar och låter hästarna vila resten, tömkör/longerar ofta eller hur gör ni? Jag tycker det är SÅ viktigt med variation i vardagen för hästarnas skull. För förstå själv vad tråkigt det borde vara att springa i en stor sandlåda med fyra väggar runt om, liksom. Så min fråga är nu - HUR ser era hästars veckoscheman ut på ett ungefär?
 
För Snobben brukar ett veckoschema se ut ungefär såhär ↓
 
Måndag - Dressyr i paddocken.
Tisdag - Skritt förhand/barbacka, ut.
Onsdag - Sanna rider.
Torsdag - Longering.
Fredag - Vila.
Lördag - Hoppning/bommar.
Söndag - Uteritt.
 
För Philip brukar ett veckoschema se ut ungefär såhär ↓
 
Måndag - Skritt & trav i paddocken, slalom mellan konor.
Tisdag - Skritt barbacka, ut.
Onsdag - Vila.
Torsdag - Tömkörning/ridning i paddocken.
Fredag - Vila.
Lördag - Uteritt.
Söndag - Uteritt.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Michelle<3

Åh jag blir helt varm i kroppen när jag ser att din lilla shettis inte bara går som sällskap utan även får motion och kärlek! Sådant ska uppmärksammas då jag inte alls gillar när folk har shettisar endast som sällskap och bara får gå i hagen hela dagarna och sedan in i boxen!
Kram Michelle

2014-08-31 @ 14:01:57
URL: http://Connect.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback