Dagliga stallrutiner

Publicerat 2014-08-22 kl. 14:44:00 av Isabel Håkansson
Dagliga stallrutiner är något som jag och jag vet måånga andra har. Rutiner är så bra på det viset att man sparar mycket tid samtidigt som man vet precis vad man ska göra och inte blir stående i stallet och ba "vad ska jag göra nu", liksom. Nu på sommaren så har jag en slags rutin, på hösten en rutin, och på våren och vintern en rutin.
Så det jag gör i stallet nu på sommaren är:
 
♥ Mockar, NOGGRANT.
 
♥ Byter vatten och skrubbar ur hinkarna.
 
♥ Gör kraftfoder och packar hö.
 
♥ Tar in hästarna
 
♥ Borstar alltid länge och är extra noga med att visitera hela kroppen, dels för att kolla så att inte hästarna blivit utsatta för dessa vidriga flugägg som kommer varje år, tyvärr.
 
♥ Smörjer in med hästsalva och sprayar på med flugspray.
 
♥ Rider/motionerar på annat sätt.
 
♥ Efter ridningen, kyler ben, stretchar och smörjer på med bluelotion (oftast)
 
♥ Sopar och städar stallet.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback