Backträning i skogen

Publicerat 2014-08-01 kl. 19:49:56 av Isabel Håkansson
Världens finaste Snobb idag ↑
Ett pass jag trodde skulle gå helt katastrofalt till en början slutade riktigt bra istället, what a feeling! Red ut själv och Snobben har nu sen dess att Gulliver åkt börjat stanna lite när man ska ut och rida själv, så det var halvjobbigt att få fram honom för skänkeln i början utav passet vilket fick mig att tappa humöret helt. Humöret dock vände lika fort när vi kom till klätterbackarna och S var så ootroligt känslig & fin. Han trampade på med bestämda steg uppför backarna och fixade samlad galopp så himla bra, älskade häst.
 
Red ju på hacket idag vilket funkar bättre och bättre för varje gång jag rider ut. Förut var jag halvnojig när det kom till uteritter, hackamore och Snobben som är känd för att vara så otroligt stark, men det har fungerat jättebra hittills! Han blir lite busigare med hacket och kan lägga till bocksprång/bli lite lätt i baken ibland, men det gör han av ren och skär glädje vilket i min mening bara är roligt och mer än okej.  
 
Det var riktigt mysigt att rida själv i skogen upp & ner för klätterbackarna, så det ska helt klart göras om snarast möjligt! Nån gång i veckan kanske? Hur som helst, ska vi dra en slutsatts genom hela ridpasset så gick det bra! Tänker bort den halvdåliga starten på passet och lägger all fokus på slutet som gick såå otroligt bra! Klapp, puss & ett äpple ponny-killen efter passet ♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Fia

Det tar bättre om du skrittar upp för backarna med huvet lågt så dom tar i med ryggen, i trav & gallop blir det inte liks jobbigt

Svar: Jag skrittade i backarna och galopperade & travade på vägen dit och på vägen hem, är fullt medveten om vad du just skrev :)
isabelhakansson.blogg.se

2014-08-01 @ 20:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback