Snabbis inlägg.

Publicerat 2014-04-25 kl. 21:54:58 av Isabel Håkansson
Tänkte sammanfatta stalldagen lite kort, ska nämligen lägga mig i ett bad med 90210 & ett glas fanta exotic hihi, så ska skynda mig lite.

Började med Philip iallafall. Tog en promenad med honom på typ 15-20 minuter, la in lite inslag av lätt jogging då & då bara för att ha honom "på hugget" hela tiden. Det blir så lätt att det slutar med att man slöar fram annars. Som avslut på vår lilla promenad så tog jag med honom ner på en grästäckt åker och lät honom beta medans jag satt och solade ansiktet i solen. Sååå mysigt hade vi det jag & lilla Phillphill.
Efter att Philip fått motionera litegrann så borstade jag igenom honom + kratsade hovar och sen fick han gå in i boxen. Tog efter det in Snobben och borstade igenom honom samt kratsade hovar och satte på skydd & tränsade. Satt upp och red iväg. När vi precis lämnat stallplan så var han jättetöntig, trippade och kastade med huvudet och hoppade till för varje liten sak han kunde tänkas bli rädd för.
 
Tillslut la han alla fjollerier åt sidan iallafall och då började vår überbraiga runda påriktigt. Jag red väl i ca 1 timme, mestandels trav & galopp. I traven så lossade han verkligen efter ett tag och skritten var fin somvanligt. I galoppen så lät jag honom mest sträcka ut sig och bestämma tempo själv, det gick.. fort ;) Gasade på honom i en liten sluttning typ i mitten på passet och då var det bara för mig att klamra mig fast haha, det gick fort men det var SÅ HIMLA KUL & jag tror att Snobben tyckte desamma. Fick ännu en gång ett kvitto i handen på att han i dagensläge är en helt annan ponny än när han kom till mig. Vi red själva idag somsagt och han hade inte ens en enda liten mikroskopisk tanke i huvudet att stanna utan han var pigg från start. Bästabästa S♥

Kommentarer
Postat av: Ronja Vivaldova

Blir riktigt glad över att se hur bra du tar hand om dina hästar. Varje dag är du i stallet och tar hand om dem, creed 🙌

2014-04-26 @ 07:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback