Lite vår/sommar planer med Snobben

Publicerat 2014-04-18 kl. 12:03:00 av Isabel Håkansson
Nu när mitt gröna kort är fixat och allt är klart princip så saknas bara Snobbens tävlings-form. Han ÄR fräsch nu och visst, det går lite trögt fram och sådär men allt det vilar på mina axlar. Det är bara jag som kan sätta fart på Snobbens kondition och muskler nu och det måste jag göra. Mickis och jag snackade igenom allting igår och kom fram till detta ↓
♥ Konditionsträning ska ske minst 2ggr/vecka. Ut och och galoppera/trava långt och låta både mig och Snobben få svettas lite.
 
♥ Att jag måste VÅGA rida Snobben trött. Jag är väldigt rädd om min S och det har jag alltid varit, speciellt nu efter att han behövt vila jättelänge pågrund av nånting okänt (troligtvis en låsning och en massa spänningar). Jag vet att Snobben inte har ont nu, för då skulle han visa det.
 
♥ Rida mycket lösgörande. Snobben är som ni kanske förstått vid dethär laget - rätt stel om han inte hålls igång & rids rätt. Så mycket lösgörande, volter och serpentiner i låg form.
 
En gång i veckan vila och en gång i veckan jogging/pw. Utöver det ska han motioneras och tränas både ute och i paddock.

Hoppträningarna och tävlingarna måste dock vänta tills jag har en passande sadel.. eviga sadeldilemma, jag hatar dig.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback