Kvällsfunderare

Publicerat 2014-04-24 kl. 21:44:21 av Isabel Håkansson
Passet idag med S gick.. sisådär. I skritten och galoppen är han fin som vanligt, allting faller på plats naturligt och han går i en låg avslappnad form. Men i traven bara stretar han emot, nyper i bettet, springer med huvudet i nowhere & jag vet inte allt. Mycket hänger på mig också såklart, men jag blir helt G.A.L.E.N på att traven aldrig sitter!
Visst, jag red med gamla sadeln och den sitter ju inte jättebra på Snobben, så det lär ha berott rätt mycket på det, men då förstår jag inte varför han går så underbart bra i alla gångarter förutom trav? Kanske är det för att traven är stötigare.. Aja, imorgon ska jag ut och rida, barbacka. Blanda bus & jobb i alla gångarter och bara gosa med min lilla diamant till ponny, bäst är han. Jag vet med all säkerhet att han inte har ont nånstans iallafall, han är väldigt positiv och beter sig helt normalt. Är inte sur i varken ridningen eller hanteringen utan det är bara dendär förbannade traven som aldrig sitter haha.
 
Hoppade faktiskt upp på Philip idag och red lite efter att jag ridit Snobben hihi. Han dummade sig något otroligt med min syster och skickade henne i backen en gång till och med, busen. Såfort jag hoppade upp skärpte han till sig dock så jag bara galopperade honom trött några varv och sen fick min syster återigen tillbaks sin lilla Philip. Grejen med Philip när man rider i paddocken är att man måste ha koll på hans bogar hela tiden, om man inte har det så springer han ut ifrån banan, kastar sig in emot mitten och går lite varstans helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback