Vårkänslor?

Publicerat 2014-04-10 kl. 22:22:56 av Isabel Håkansson
Idag var det 2 leriga ponnysar som mötte oss i hagen. Snobben står utan täcke om dagarna nu för tiden då jag anser att han inte behöver ha täcke eftersom det är + grader, så han tar och unnar sig ett lerbad lite varje dag haha. Iallafall, skrittade fram Snobben ute med syrran på Philip som sällskap. Snobben var väldigt spänd och pigg, letade saker att vara rädd för och var rädd för dem helt enkelt. Han hade vart fjantig igår när Mickis red så jag tror att vårkänslorna har börjat spöka lite smått.

Väl tillbaka hemma på gården igen så började jag jogga honom lite i låg form, han var fortfarande rätt spänd och hade svårt att slappna av men vi fick till riktigt bra sidvärsrörelser i både skritt & trav så jag är nöjd! Provade galoppera honom ett varv också bara för att stämma av lite - som att skära i smör ;) Philip var lite dryg med Pernilla idag när hon red så jag hoppade faktiskt upp och red honom lite när jag ridit klart S. Det är helt sjukt hur mycket energi, glädje, styrka och envishet som finns i dendär lilla kroppen, det var år & dar sen jag red Philip så jag fick mig en liten check på att jag levde haha. 

Han är så grymt känslig Philip, det räcker med att bara smacka lite tyst så börjar han trava/galoppera. I slutet gick det jättebra och jag är så nöjd över honom, lilla shettisbusen ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback