INGEN SÖNDAGSÅNGEST..

Publicerat 2014-04-06 kl. 21:02:00 av Isabel Håkansson
..för att kommande vecka är veckan innan påsklov woho! Åh är så tagg på att bara sova, rida, va med kompisar och se på serier, är skoltrött så det räcker åt många så det längtar jag ihjäl mig till! Iallafall, idag har vart en hyfsat bra dag. Första halvan av dan spenderades i västerås med mami, fick med oss en sadel till Snobben som vi har på prov i en vecka och det ser ljust ut!
 
Resten av dan har gått åt till stallet så jag kom hem precis. Red faktiskt Snobben nere i Ösby paddocken, trimmade igenom honom lite i alla gångarter. S fick ha en islandssadel idag då det är den enda som ligger still på honom av alla sadlar vi har hemma just nu, den var hal och lite sådär men ni får ha överseénde. I mina ögon är S iallafall en väldigt fin ponny, nog för att han inte är ordentligt igång nu.. ♥
Jag joggade som vanligt fram Snobben i en låg avslappnad form. Han trivs som allra bäst i en något högre form så det gäller att ha honom avslappnad så han verkligen släpper till och kommer ner i dendär bekväma & låga formen.
När han var framjoggad så höjde jag formen något, dock inte så mycket då han inte har så mycket muskler än efter den långa vilan och jag inte vill pressa honom att gå i hög form. Sen galopperade jag även fram honom i lätt sits.
När S var framriden så fick han en kort skrittpaus och sen tog jag upp stigbyglarna och red igenom honom ordentligt. Gjorde lite sidvärs rörelser och nötte tempoväxlingar. Han skötte sig otroligt bra och var sååå nöjd efteråt då han fick trava på långa tyglar nästan hela vägen hem, bästa ponnysbusen.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback