Dressyrmoves

Publicerat 2014-04-08 kl. 20:19:59 av Isabel Håkansson
Mysig stalldag idag kort sagt. Började med att fixa stallet, vände ut och in på båda boxarna så att det vart fluffigt och fint till att börja med. Det gick faktiskt extreeemt fort att fixa stallet idag, på 40 minuter var 6 höpåsar packade, två boxar mockade, 4 krafthinkar gjorda och två vattenhinkar urskurade och fyllda med nytt vatten.
 
Hästarna hade stått utan täcke idag i hagen av nån anledning så dem var dyngsura. Tog dem därför direkt ifrån hagen och promenerade dem i rask takt som planerat. Snobben var sprang sidleds, trippade och ruskade på huvudet med spetsade öron, livsnjutare. När vi var påväg hem igen så bjöd han även på några av sina dressyrmoves haha, piaff och skänkelvikning alá S ;) Philip joggade och skrittade på i ett friskt tempo han med, lillfill.
 
Väl tillbaka i stallet så drog vi av hästarna allt vatten med en vattenskrapa och satte på dem torra fleecetäcken. Som avslut på en braig stalldag så smörjde jag min hopp-platta och min f.d sadel som ska säljas. Sen fixade jag även lite med Philips utrustning, typ träns och svanskappa.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback