Inte på hopp-humör

Publicerat 2013-09-30 kl. 20:54:12 av Isabel Håkansson
Idag var min lilla S inte alls på hopphumör men på "dressyr"fronten var han riktigt fin! Flög fram i galoppen gjorde han och han var lätt i handen, superrolig att rida var han :) Men ja, somsagt så var han inte på hopphumör idag och om han inte är på hopphumör så kan han stanna på en bom - tro mig. Han har ett humör som heter duga och är envis som en åsna men han hoppade iallafall. Sista hindret låg väl på 110 ungefär så hoppa kan han bara han vill!
 
Så alltså började jag med att rida fram honom uppifrån ryggen, tycker inte det är schysst alls att bara skritta fram hästarna och sen börja hoppa direkt, utan hästen ska vara genomriden och varm innan den börjar hoppa, thats it!
Lite dåligt ljus på dem 2 sista bilderna men det hann börja mörkna lite.. Min finafina S♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Essmailda

Alltså herreguuuuuuuuuuud vad fin han e, och han hoppar så bra och min drömponny i fokus, jag älskar honom om och er <3<3

2013-10-01 @ 07:12:08
URL: http://ingenblogg.se
Postat av: JONNA

åh så fin han är!
och vad klokt att du värmer upp honom innan, han kan säkert hoppa mkt bättre då när han är genomriden innan än om han ska börja hoppa ouppvärmd!

Svar: Visst är han, tack så mycket!
Ja exakt, vet jättemånga som bara skrittar fram och sedan börjar hoppa direkt, inte riktigt schysst tycker jag :/
isabelhakansson.blogg.se

2013-10-01 @ 20:11:13
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback