Världens längsta dag

Publicerat 2013-10-03 kl. 21:41:29 av Isabel Håkansson
Jorå, dagen i bilder.. ungefär.
 
Världens längsta dag och gäspningarna kommer den ena efter den andra, shiiit är så trött. Äckligt trött & utmattad. Fast på ett bra sätt.. ni fattar. Iallafall, klockan 8 imorse var det skola som gällde, teknik stod på schemat. Skolan orkar jag inte förklara mer utav, så pass *host* intresserad är jag *host*. Efter skolan gick jag till min systers skola och så åkte jag och syrran med pappa till västerås.
 
Köpte bara ett par jeans och käkade middag där borta, kul iallafall att åka och göra nånting med pappa :) När vi kom hem så bytte vi om till stallkläder och fixade stallet, mocka, packade hö, bytte vatten, gjorde kraft, sopade, borstade, kratsade hovar, Pernilla red och jag longerade, ryktade av, masserade med liniment, kratsade hovarna igen, oljade in hovarna, på med natt-täcke, kvällsfodrade, sopade igen, sa godnatt, släckte och stängde stallet och sen var det klart, ganska lång mening men den förklarade ganska bra vad vi gjorde iallafall tycker jag! 
 
Nu ska jag ta fram kläder tills imorgon, tvätta av smink, rengöra ansiktet och borsta tänderna och sen somnar jag nog, natti!
 
 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback