Måndag

Publicerat 2013-10-21 kl. 21:07:52 av Isabel Håkansson
Skola först som vanligt, och måndagar har en tendens att vara EXTREMT sega men idag var skoldagen helt okej faktiskt! Hade simning som sista lektion och fastän jag hatar att bada med klassen så tog jag mig igenom det för betygetsskull.
 
Efter skolan så åkte jag hem, åt och bytte om och gick till stallet tillsammans med syrran. Mockade och fixade i stallet först som vanligt innan vi tog in hästarna. Borstade och satte på longerings-utrustning och sen gick vi ut i paddocken.
   Så fort vi kom bak så möttes vi av.. en bokstavligt talat stenhård paddock. Jag är väldigt noga med underlag och allt sånt som kan vara skadligt så det blev ett skritt-pass på 30 minuter. Pernilla körde lite tempoväxlingar, tränade halter & gjorde stora volter och jag longerade, tränade inkallningar och kommunikation. På slutet så knäppte jag loss longeringslinan och ni kan ju gissa vilken ponny som gick efter mig som ett litet lamm runt runt i paddocken sen? Backade så fort jag pekade mot boget och stannade så fort jag tog upp handen, duktiga Snobben!
 
När vi kom in igen så hjälpte Mickis mig att massera igenom hans vänstra sida med nyponros-olja innan jag täckade på honom, pussade godnatt och lät honom gå in i boxen sen med kvällsmat.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Nelly

Svar: Såklart jag kommer ihåg dig från pr! Pr var min absoluta favoritblogg och jag saknar den fortfarande! Läser både din och Märtas blogg, men jag hoppas fortfarande att ni ska starta Pr igen! :) Och tack så mycket! Blir jätteglad! Det är kul att du och Snobben har utvecklats så mycket, det syns verkligen. Kram!

Svar: <3
isabelhakansson.blogg.se

2013-10-21 @ 21:57:17
URL: http://nellyjansheden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback