Dagliga stallrutiner (höst)

Publicerat 2013-10-24 kl. 09:30:00 av Isabel Håkansson

- Spolar av hästarnas ben i spolspilltan (om dem inte mot all förmodan skulle komma in helt torra) Jag är jättenojig med allt dethär kring mugg & grejer så jag spolar alltid av noggrant, länge och gnuggar, känner, pillar, torkar, ja ni fattar ;)

- Ryktar och visiterar är också en utav sakerna jag gör varje dag. Känner igenom rygg, nacke, hals, ben, kors, bak-knä, m.m och kollar om han är varm nånstans och jämför. Jag ryktar väldigt länge och använder mig utav 5-6 saker varje dag. Kanske kan jag dra min "ryktrutin" nångång!?
 
- Motionerar Snobben (oftast) och då kan jag göra allt ifrån att rida till att tömköra, longera, promenera, hoppa, ha dressyr, uteritt och listan kan göras lång.
 
- Mockar och byter vatten både i boxen och i hagarna. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: JONNA

åhhh, älskvärt ♥
du är verkligen så nogrann Isabel, alla hästar borde ha en sån som du som tar hand om dom. alla borde få leva som prinsar som Philih och Snobben gör hos er!

2013-10-24 @ 20:06:30
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback