Stallpyssel //10 okt//

Publicerat 2013-10-10 kl. 16:01:00 av Isabel Håkansson
Spenderade några timmar i stallet imorse, regnit och kallt. Snobben var loj i förrgår och även igår när Mickis hade honom så nu har han promenerats och vilat i 2 dagar, det var därför som jag åkte upp imorse till stallet - för att jag skulle tempa honom. Tänkte iallafall att eftersom jag ändå var där kunde mocka och fixa lite i samma veva.
 
Tog iallafall in båda ponnysarna och Snobben trippade in ifrån hagen för att sen så snällt som ett ljus i gången, pussas & greja. Tempen var normal och hans humör och utstrålning likaså. Tempade lilla Philip också så vi vet hans "normal" temp och så skrev jag upp bådas temp i min stallbok.
 
Ryktade och skämte bort båda två efteråt och hängde upp Snobbens täcke på tork samt torkade Philip. Innan dem fick gå ut sen så flätade jag ihop svansarna lite snabbt på dem och satte på torra täcken. Snart ska jag upp till stallet igen för att longera Snobben och hjälpa syrran lite när hon rider. Tänkte dem kunde få hoppa lite idag för omväxlingens-skull, om syrran vill såklart. Vi hörs nog av senare!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback