17 oktober

Publicerat 2013-10-17 kl. 21:43:57 av Isabel Håkansson

Utanför fönstret faller den första snön, den 17 oktober.. Enligt mig får snön ta sitt pick & pack och komma tillbaka om en månad, nu vill jag bara njuta av dem fina höstlöven och allt vad hösten att erbjuda. Idag iallafall så startade jag dagen med att försova mig vilket gjorde så att jag inte hann ta fram några fina kläder eller fixa mig, så allt det gjorde att jag gick och kände mig jätteful hela dagen = sur.
 
Skolan iallafall gick bra, på bilden har vi börjat göra upp mallar och ritningar på pepparkakshus, kan säga att jag dog "längtanefterjuledöden" 100 gånger om, lätt bästa och mysigaste årstiden ju! Annars hade vi bara vanliga och traditionella lektioner.
    Efter skolan åkte jag till stallet och red ett GRYMT pass på prinsen. Han har blivit så himla lyhörd, och känns otroligt pigg & fräsch! Lite stel är han men det får man räkna med vid lite kallare årstider, allt som krävs är en ordentlig framriding så är han som vilken annan häst som helst. Gjorde lite fattningar från skritt och böjde igenom honom, mycket ökad trav och sidvärsrörelser. Toppenpass och han frustade och kände sig så nöjd över sin insatts, duktiga S!
 
Smörjde all utrustning efter passet och satte på honom ett torrt täcke + back on track. Imorgon är det fredag och bästa dagen på veckan, den ska bli bra! Godnatt alla ni ♥
Publicerat i Allmänt, Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh vilken fin häst!
Vart kommer du ifrån? :)

Svar: Han tackar! Jag är född iStockholm men bor i Sala:)
isabelhakansson.blogg.se

2013-10-18 @ 08:46:25
URL: http://aegirr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback