Snobben 9 & 10 november

Publicerat 2013-11-10 kl. 22:16:17 av Isabel Håkansson
Jag och Snobben idag vid lunchtid.. strunta i hur jag ser ut och fokusera på mitt fina hjärta istället! I stallet går jag alltid ofixad och lägger all tid på hästarna så jag tänker inte ursäkta mig för hur jag ser ut på bilderna haha :)

Igår fick Snobben springa en stund på linan. Jag tränade mycket på lite ökade tempon t.ex om jag travade så hade jag honom alltid i en lite mer ökad trav & samma sak i galopp och skritt. Jätteduktig var han!
 
Idag red jag honom 45 minuter i paddocken i alla gångarter. Tänkte lägga in lite bomjobb med underlaget var inte helt okej så jag struntade i det. Han var väldigt spänd och pigg vilket gjorde att jag blev ännu mer spänd och så gick det runt i en ond cirkel. Sista kvarten iallafall var han RIKTIGT fin och balanserad så det får jag leva på tills nästa ridpass. 
 
Efter ridningen idag dock så var jag HUR trött som helst. Huvudverken började smyga sig på så jag borstade och kratsade hovarna på båda, smorde in benen med liniment, mockade boxarna, bytte vattnet, gjorde maten och skyndade mig att sopa stallgången så jag fick komma hem. Får se vad jag hittar på för något imorgon med killarna.. återstår att se!
 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback