Ny vecka, nya möjligheter

Publicerat 2013-11-25 kl. 07:12:00 av Isabel Håkansson
Måndag: Första dagen på veckan, alltså rätt lugnt. Är alltid trött såhär på måndagarna så jag tänkte mig lite skrittjobb för killarna i paddocken och annars lugnt. Får vi plugg att ta hem så gör jag dem i sängen tillsammans med bra musik och myskläder.
 
Tisdag: Jätteskön skoldag & efter skolan så lastar jag, mamma och Mickis på Snobben och åker till ridhus. Mickis ska rida Snobben först och känna på honom. Han har känts lite stel nu ett tag, så Mickis börjar rida och så utgår vi beroende på hur hon tycker att han känns därifrån sen. Blir rätt sent skulle jag tro.
 
Onsdag: Först går jag längsta dagen i skolan på hela veckan (snälla skjut mig) och sen är det oplanerat. Kanske är med nån kompis, kollar på julklappar eller åker hem för en chill eftermiddag, ingenaning. Mickis rider Snobben.
 
Torsdag: Skola först, kort dag. Sen till stallet och motionerar hästarna, vi får se vad underlaget håller för.
 
Fredag: Hästarna vilar inför en motionshelg (dem går alltid lite hårdare på helger). Pysslar och masserar båda killarna, kanske kan ta på mig stallet själv på fredag om jag är riktigt snäll mot syrran :)
 
Lördag: Tänkte rida runt Ösby om hästarna har fått broddar. Mycket galopp och trav!
 
Söndag: GLOBEN HORSE SHOW HELA DAGEN! Förhoppningsvis rider Mickis Snobben.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Jonna

Go vecka, låter himla kul!! <3

2013-11-25 @ 18:50:48
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback