Grym måndag

Publicerat 2013-11-11 kl. 21:55:18 av Isabel Håkansson
Haha har haft på känn att min blogg vart rätt grå på senaste - men dagen idag var grym! Gick i skolan först, skrattade hela tiden och var med goaste vännerna. Efter skolan var jag med Milla, Ida & Madde tillsammans med deras kompisar. Käkade med Milla på Johanssons och det var asgott haha, sen gick vi till hallen och bara umgicks!
I skolan, haha ofräscha osvosv ↑
 
Hade inte tänk att åka till stallet men syrran ringde mig när jag satt på bussen påväg hem och sa att hästarna höll på att skena runt i hagen och hon ville ha hjälp att ta in dem. Så jag tog bussen som stannade precis utanför stallet iprincip och tog in busarna. Fick då värsta abstinensen och cyklade hem, bytte om och åkte tillbaka till stallet för en kväll där. Lät båda 2 äta klart sin middag medans jag fixade hönäten och bytte vatten.
 
Tog ut Philip i gången därefter och borstade honom, ryktade, gosade, gav honom lite gott godis och lackade hovarna. Lilla underbara Philip, alltså finner inga ord för min älskade lilla fluffboll borta i stallet, han om NÅN är glädjespridare. Tog sen ut Snobben för att göra likadant, borsta, gosa, mysa, lacka hovar och allt sånt och sen red jag honom i 30 minuter barbacka i paddocken, nötte massa skritt, gjorde volter, serpentiner och skänkelvikningar. Han var som att skära i smör seriöst, aktiv och vägvinnande skritt hela tiden, gick naturligt i form, höjde ryggen och trampade under sig. Jättenöjd!
 I stallet ↑
Publicerat i Allmänt, Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback