Goooa ponnysar

Publicerat 2013-05-30 kl. 19:51:28 av Isabel Håkansson
Jag och madde tog med ponnysarna ut och backtränade idag, jättevarmt och ponnysarna var pigga & glada! Snobben var riktigt fin i alla gångarter, han känns fräschare än nånsin och det är en sån mäktig känsla när vi rider där upp för alla backar och han går lång och låg, frustar och har ett grymt tempo, nästan lite för bra ibland! Tänk att för ett halvår sen så fick jag sitta med sporrar och dressyrspö för att kunna rida min då förvirrade och stressade lilla ponny, gasch vad jag kände mig osäker på honom då. Man visste aldrig vart man hade honom riktigt, han var så borta i sig själv, stackars hjärtis.... Tur han och jag funnit en utväg TILLSAMMANS och han hittat lugn i sig själv♥
 
Efter kanske 6-7 km backträning så red vi förbi rundbanan och intervall tränade där, Snobben hade fortfarande ett grymt tempo och jag provade plocka upp honom lite i formen och han fortsatte galoppera stadig och fin, sååå nöjd!! Innan vi red hem så busade vi med dem lite på ängen. Det är så viktigt att bara kunna busa och sträcka på sig efter lite intensivare träningar. Alldelles dysvettiga var dem när vi kom hem så dem fick sig en varsinn dusch, goooa ponnysar.
Första bilden: Busgalopp på ängen!
Andra bilden: Uppställningsbild innan vi ska hoppa av typ, fina ponny.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback