11 Maj

Publicerat 2013-05-11 kl. 21:58:54 av Isabel Håkansson
Hej på er! Nu tänkte jag sätta mig och låta fingrarna glöda över tangenterna på mitt tangentbord, lite lördagsbabbel helt enkelt. Idag har vart en riktigt hästig dag, inte mig emot. Min dag började klockan 8 imorse, på med kläder, käka frukost och åka iväg till grällsta med två kompisar för att motionera lite hästar på grc. Mitt första pass blev på Bombina, en väldigt känslig dam som var lite krånglig imellan åt men hur rolig som helst. Hon gick i en låg bra form framåt slutet när jag hittat knapparna mer, innan så var det lite vingligt men inga problem alls i övrigt. Körde lite bomjobb och hon var riktigt trevlig :)
 
Andra passet blev på Kropek, red ut en liten runda först och det blev två travsträckor annars bara skritt. Han gick även han i en låg form men var lite jobbig i munnen så honom fick man verkligen rida, rida, rida hela tiden annars slog han bara upp huvudet och blev jobbig. Avslutade honom i paddocken med lite galoppfattningar ifrån skritt och herregud vad lyhörd han var! Skrittade på i en bra skritt och gjorde galoppfattning och han bara for iväg, helt underbar var han. Avtravningen är jag nog nöjdast över iallafall, kunde samla honom hur mycket som helst och han var mjuk och fin i sidorna.
 
När jag kom hem efter en lång och intensiv dag på grällsta så for jag direkt upp till min egen ponny och då var klockan redan 7 och badkaret i hagen skulle skrubbas, boxarna mockas, utrustningen putsas och foderkammaren dammas ur så idag fick hästarna stå faktiskt.. mycket blev gjort iallafall och dem var nöjda över att få stå ute och tugga gräs och såg så nöjda ut så. Innan vi ställde in dem i boxarna så sprayade vi dem med flugspray och gnuggade in det med svamp samt borstade dem. Vi kommer att spraya dem med flugspray, gnugga med svamp och borsta nu såhär i 2-3 dar till för att sedan vänta i 7-8 dar och sen göra så igen. På så sätt bygger man upp som ett skydd som gör så att hästarna inte blir så besvärade av alla knott, mygg & bromsar. Vi följer schemat som står på baksidan av Ultra Shield flaskan om ni skulle vilja göra desamma.
Älskar verkligen våra små ponnysar och det finns nog inget som får mig så lycklig som dem, lyckopiller ♥
 
Nu har jag duschat, rakat benen, smörjt in mig med body butter, haft ansiktsmask och bytt om till myskläder - med andra ord redo för en hemma lördag med pappa och sis, ha det superbra!
 
3 bilder ifrån dagen ↓
En gosig öronbild uppifrån Kropeks rygg, så genomgo och snäll häst.
Snobbens fina sadel redo att få sig en puts!
Charmiga Snobben ville vara med på bild, varför inte? Love you Snobi.
 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback