Snobben 21 Juni

Publicerat 2013-06-21 kl. 15:29:51 av Isabel Håkansson
Alltså det ser ut som att ponnyn gått upp 200 kg sen igår haha, han ser jättesvullen ut om magen och uscha bucha!! Det är så orättvist att Snobben blir så lätt tjock, det räcker med att han står i en gräsrik hage 2 dagar och han blir smällfet, buhu :( Sen att han är grov i typen är en annan sak.
 
Aja, red i hagen först, jättefin och svarade bra på mina hjälper! Red där i ca 40 minuter, gick bra som sagt. Sen red jag ut med Pernilla och Philip i 30 minuter ca i alla gångarter, Philip var typ 1 km bakom mig och Snobben hela tiden så Snobben trodde vi red ut själva = lite fjantig till en början men sen gick det bra :)
   Ute låg all fokusen på att få honom gå i ett bra tempo och inte smyga fram så då sket jag i formen och allt som hör till utan såg bara till att ha ett gott tempo. Nöjd, glad och något trött ponny efter ridturen.
 
Det var typ 25 grader varmt så ni kan ju gissa vilka hästar som fick en ordentlig avsvampning och vilka ryttare som halvt sprang till vattenkranen efter ridturen?
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback