Halloj!

Publicerat 2013-06-15 kl. 12:47:28 av Isabel Håkansson
Hej alla ni! Igår fick vi vårt efterlängtade sommarlov, det vi längtat efter i en evighet känns det som♥ Åkte till stockholm med pappa & syrran och träffade Ema efter skolavslutningen så kunde inte få en bättre start, hihi höjdpunkten var lätt när Ema fastnade i en gunga... haha!
 
Åkte hem till Märta senare på kvällen och runt 9 så red vi ut hästarna i kanske 1 timme (?) barbacka i alla gångarter, hur mysigt som helst och hästarna skötte sig exemplariskt! Red i en ganska hög form vilket är den formen Snobben trivs bäst i och nötte lite sidvärsrörelser och han gjorde allt med glädje. När vi skulle ta ut hästarna i hagen sen så var Philip helt knäpp och bara gick rakt över mig och Märta. Det märks att ingen har tagit sig tiden till att "fostra" honom helt och hållet tidigare.
 
Så idag när vi vaknade runt 8 så gick jag ut till stallet själv (Märta skulle iväg med voltigen så det var därför) och mockade först 2 boxar, sopade och gav hästarna morgonkraft och sen tog jag in Philip. Gav honom en lång rykt på 50 minuter och sen gick vi ut på en promenad. Under promenaden så tränade vi stanna, backa, och att man ska ha som sin egna lilla "bubbla", alltså att man hade kanske en halvmeters mellanrum mellan varandra om ni förstår haha. Han skötte sig SÅ bra och var så himla koncentrerad och snäll, jag ser Philip som ett projekt nu under sommaren, att kunna skapa ett band mellan han och mig och samtidigt ha roligt och lära sig massa nytt. Tror det blir jättebra!
 
Så nu om nån timme ska jag till stallet igen för att rida Snobben med Märta och Gus. Senare ikväll ska jag sova hos en kompis också, får se om vi går ut och träffar några eller bara har en hemmakväll, hmm.. ;)
Bild från idag ↑ Bilder från igår ↓
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: E to the MA

HAHAHAHAHA ALLTSÅ JAG DÖR

2013-06-15 @ 17:08:23
Postat av: JONNA - shettisblogg

Härligt!
Jag tror det blir bra ja, Philip tror jag uppskattar ompyssling och lite mer ''krav'' på sig i hanteringen osv :)

Svar: Det tror jag också! :) Kram <3
Isabel Håkansson

2013-06-16 @ 16:01:18
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback