Gårdagen

Publicerat 2013-06-11 kl. 09:02:08 av Isabel Håkansson

Igår gick vi i skolan först, sen efter skolan så åkte jag och madde till stallet. Först mockade vi och gjorde kraft och sen tog vi in alla 3 busponnysarna. Borstade igenom Gus och Snobben noga och sen gick vi en promenad i rask takt 25 min.

Sen när vi kom hem satte vi på dem flughuvor och smörjde in dem innan vi tog ut dem i hagen sen igen. Kvar i stallet hade vi lilla Philip som nu stod på tur att skötas om och motionera. Så vi ställde upp honom och borstade igenom, satte på selé, träns och tömmar och sen gick vi ut och satte på vagnen. Vi körde bort till en ridväg, körde lite där och sen vände vi och körde hem. Ungefär en timme var vi ute och det räckte gott och väl åt Philip som var alldeles svettig :) när vi byggt på hans kondis lite så kommer vi kunna köra längre och längre vilket känns jättekul för Philip verkligen njöt av att få dra lite vagn och var pigg och glad!

Publicerat i Isabels inlägg,

Kommentarer
Postat av: JONNA - shettisblogg

åh så kul!
jag längtar tills Arkus vagn är lagad igen (punktering) så kan vi också börja köra, det är det bästa sättet att träna hans kondition så jag är sur att vagnen inte är hel ;)

Svar: Ja det var jätteroligt faktiskt! :D Åh, surt... hoppas vagnen är hel och fin snart igen!
Isabel Håkansson

2013-06-11 @ 15:27:35
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback