Bra dag

Publicerat 2013-06-28 kl. 19:36:05 av Isabel Håkansson

Mötte upp M i stallet vid typ ett eller nåt, red ut Snobben och Gus på banvallen och körde intervaller. Snobben var fin :) orkade inte tänka så mycket på min sits utan la all fokus på honom idag. Efter vi ridit dem så behövde Märta åka iväg så jag fixade av båda hästarna och gav dem kraftfoder. Efter det tog jag in Philip och borstade på honom.

Tränsade och så red jag ut honom, första gången i hans 6 åriga liv han red ut ensam, han skötte sig väldigt bra! Försökte vända några gånger men han håller inte på att tjafsa emot när man vänder tillbaka honom så det är skönt.
Tog 3 galopper och trav däremellan, men mest skritt. Var väl ute med honom 45 minuter eller nåt sånt, jättemysigt och han skötte sig över förväntan jättesuper bra :)

Snobbens bantning påbörjas nu (haha) och Philip ska få en liten gräsgrimma han också för att inte orsaka fång eller nåt sånt, är så rädd om mina ponnyer!!
Ska åka ut ikväll och ta in S och G.

Nu ska jag och mamma lämna av syrran hos våra kusiner och sen så ser jag inte henne förrän om 2 veckor.

Tog lite bilder på Philip eftersom jag var ute ensam med honom, tog inga bilder på Snobben idag.. OBS!! Bilden på mig är inte seriös!!
Kram på er❤❤

Publicerat i Isabels inlägg,

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Jättefin blogg! Allt bra? (:

Svar: Tacktack! Ja allt är bara bra :) kram
Isabel Håkansson

2013-06-29 @ 10:44:42
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Julia - TeamPonnys

Sv: Har du ridit min häst? Nej. Tack ändå! :)

Svar: Nej det har jag inte gjort och jag säger inte att jag kanske klarat av det bättre. Men det jag säger är att man ska kunna rida sin häst i form utan att rycka den i munnen utan bara med hjälp av SKÄNKEL framförallt och sen stöd på yttertygeln medans du lirkar lätt med innertygeln :) Varsågod.
Isabel Håkansson

2013-07-04 @ 15:56:23
URL: http://teamponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback