Ett pass i våras

Publicerat 2013-07-14 kl. 23:40:37 av Isabel Håkansson
I våras hade Snobben precis som många andra hästar & ponnyer.. vårkänslor. Hej & hå, han hoppade, sparkade och drog om vartannat och jag fick stå ut dag efter dag med min mer vilda än tama ponny ;) Nejdå, så hemskt var det faktiskt inte, han gjorde det av glädje rakt igenom även fast han blev lite för mycket ibland.
 
Just dethär passet minns jag så väl för att han var sååå jobbig OCH fin. Min mamma började rida, han var fin imellanåt men ibland bara studsade han iväg på bak/frambenen. När mamma hade ridit honom i kanske en kvart fick jag ta över och herregud vad jobbig han var! I det högra hörnet längst ner i paddocken så stannade han ALLTID och sparkade bakut för att sen dra iväg. Somsagt, ibland vänder han ifrån sin snälla och goa sida & plockar fram monstret som bor inne i honom och då blir han så blockerad.
      Efter kanske 45 minuter av bråk iallafall så blev han "sitt vanliga jag",  jättetrevlig, fin och snäll, så en timmes pass med 75% av S dumheter blev skriven i ridboken den 5 April 2013.
 
Tänkte inte skriva så mycket mer utan jag lägger in bilder och en film istället, så himla mycket roligare :)
 
Dem mindre bra delarna ↓
 
 
Dem bättre delarna ↓
 
Han kan när han vill hur som helst, min fina Snobben♥
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Essmailda

Alltså tredje bilden uppifrån hahahahah!!!! Älskade Snoopy, han är så fin och snygg och har fint steg!
På min before i die lista så står de : "träffa Snoopy" han är min drömponny<33

2013-07-15 @ 16:01:39
URL: http://Ingenblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback