Trickträna

Publicerat 2013-12-01 kl. 13:48:00 av Isabel Håkansson
Några tricks jag nu tänker försöka införa på Snobben är..
 
♥ "goddag", det går ut på att när jag säger "goddag" och pekar på nåt utav hans framben, ska han börja vinka/vifta med det. Vad jag läst så är det inte jättesvårt och speciellt inte för godismonster som Snobben ;) 
 
♥ "stå", det går ut på att när jag lägger ner grimskaftet betyder det paus/vila, och jag ska kunna gå ifrån honom medans han bara ska kunna stanna kvar där han står utan att gå efter eller gå nånannanstans.

Det är dem tricken jag fastnat mest för, puss, backa och buga kan han redan. Tycker om att låta hästarna nån dag i veckan få använda mycket psykist tänkade tillsammans med godis och klapp istället för fysiskt jobb. Nyttigt och bra för kommunikationen mellan häst och ryttare tror jag :)
 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback