Hoppträning 4/12-13

Publicerat 2013-12-03 kl. 20:09:00 av Isabel Håkansson

Tid: ca 1 och en halv timme

Inriktning: Hopp


Mickis började rida. Hon körde alla gångarter och tränade sidvärsrörelser och byten. Byterna satte han skitbra men sidvärsrörelserna däremot slarvade han lite med, vi får träna vidare på det helt enkelt! När jag hoppade upp travade jag honom lite bara och körde lite basic.


Hoppade fram på en volt och han var lyhörd och jätteduktig! Inte för pigg och verkligen inte seg heller, rätt lagom och lätt i handen. Sen däremot när vi tog fram studs och skulle hoppa på rakspår så blev han piggare, haha Snobben är verkligen inte som andra hästar att han bara drar & drar utan han tar ut sin energi genom att typ "dyka" innan hindrerna för att sen skjuta rygg som fasen efter och bli stark.

 

Vi höjde upp till typ 70 (?) på slutet och jag fick göra volt, efter volt, efter volt, efter volt innan jag kunde komma på det för att han bara drog emot hindret och nonchalerade mig.. vi slutade när det gick bra iallafall så jag är nöjd! På avtravningen var han liite stark och laddad vilket ledde till att han spände sig lite men det fixade jag med lite volter och serpentin-bågar. Han klev på transporten på mindre än 10 minuter både till och från ridhuset utan båda lina och spö, han lär sig! (pepparpeppar)

Publicerat i Snobbens ridbok, Videos,

Kommentarer
Postat av: Essmailda

Finisen:)<3 hur kommerdin framtid att se ut med honom sen? Går sista året på högstadiet nu och vill gärna skaffa häst men namma säger att jag inte kommer hinna, tror du det?

2013-12-04 @ 19:46:24
URL: http://ingenblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback