Lilla älskade Snobben

Publicerat 2013-12-15 kl. 20:33:29 av Isabel Håkansson
Bilder från idag på lyxpellen efter ridningen ↑
 
Idag var det inte som vanligt. Det har det inte varit sen i torsdags.. Min magkänsla säger ifrån totalt & det är nånting som INTE är rätt. Snobben är en glad ponny som älskar arbete och ger alltid ALLT på dem uppgifter man ger honom. Han är tungriden men inte seg, han är rätt svår att jobba på rätt sätt men aldrig stretig, dem senaste dagarna har han varit stretig och seg. Inte velat alls och stått med livlösa ögon när man borstat på honom..
 
Red i ca 20 minuter idag och klarade inte mer. Det känns inte rätt att rida omkring och bråka med honom när jag vet med 100% säkerhet att nånting inte står rätt till. Hoppade av och gick med honom med klumpen av gråt i halsen, klappade om honom och pussade honom på den rosa ponnymulen.
 
Jag vetinte om detta beror på att det är kallt ute = att han blir stel och behöver få en rundsmörjning, eller om han sträckt sig i hagen.. vet ingenting och det gör mig så frustrerad! Kanske problemet sitter hos mig? Somsagt, vet ingenting..
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback