Uteritt 8/9

Publicerat 2013-08-09 kl. 22:42:33 av Isabel Håkansson
Alltså gud vad seg jag vart idag.. Vaknade sent och det sved verkligen i ögonen för att jag var så trött, får inte in i min hjärna att om 2 veckor är det upp & hoppa klockan halv 7 på morgonen som gäller, holy..! Idag red vi iallafall ösbyrundan somsagt, dock hände det en liten olycka precis när vi när vi skulle ta andra traven när Philip får nåt dampryck helt seriöst och drar iväg och sparkar bakut som en dåre. Pernilla voltade över hans huvud och föll pladask på rygg. Hon fick riktigt ont i ryggen och kunde knappt stå så hon fick hoppa upp på S och skritta på honom tills vi kom till ösby paddocken där vi skulle köra slut på lilla krutskottet Philip lite.
Så medans Pernilla travade och galopperade runt på Philip i paddocken så trimmade jag Snobben i nån kvart, mest skritt och trav för jag orkade knappt sitta ner i galoppen ärligt talat, men några galopper i avslappnad form och några slapp-galopper där jag lät honom bestämma tempo och jag bara stod upp och klappade honom på halsen blev det iallafall.
Sen red vi en liten längre runda hem som vi inte rider allt för ofta, och gud vilka härliga ponnys vi har alltså!! Vi skrittade först lite, tränade mycket halter och sen så travade vi en bit och sen galopperade vi länge.. Hästarna pinade på riktigt bra kan jag säga och öronen var spikade rakt framåt och jag och Pernilla stod upp i fältsits och snackade medans haha, myyyys.
Nu har jag precis kommit hem efter att ha badat i brottet med mina homies i typ 2 timmar, kallt och sååå skönt på samma gång. PUSS
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: JONNA

nämen, knäpp Philip. Sådär gjorde Arkus också, han hade stått i typ 4 dagar så i varje galoppfattning drog han iväg som ett skott och bockade och visste inte vart han skulle ta vägen med all energi. Lite skoj var det ju men han får ju såklart inte göra så, vart några ordentliga tillsägelser sen skärpte han till sig. Han mår bra av att gå ofta och när han får sån där överskottsenergi är det varken kul för mig eller honom och det tar några ridpass att få ur honom energin helt.

2013-08-10 @ 15:12:32
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback