Snobben 6 augusti

Publicerat 2013-08-06 kl. 23:24:14 av Isabel Håkansson
Det gick rätt dåligt i början, värmde upp honom själv och då var han fin stundvis, i galoppen dock så var han grymt fin och bar upp sig själv bra! Vi gjorde en trav övning när han var uppvärmd och jag förstod inte riktigt hur jag skulle göra för att få med mig hela honom utan att han flyter ut och så vi fick inte in nån rytm alls.. när jag förstod iallafall så gick det jättebra! Vi började travhoppa på 3 studs därefter på typ 20 (?)  och Snobben saktade av och skrittade över dem, han förstod inte alls varför han skulle hoppa dem fjutthindrerna haha. 
När vi började i galopp dock så blev han mycket bättre iallafall, så efter ett tag la vi till en till serie som vi kom på precis efter studsen och alltså.. han stack alltid efter studsen i början så jag fick styra in på en volt och sen börja om, så det gällde för mig att sätta mig ner direkt efter studsen och ta tillbaka honom och efter ett tag fick vi till ett bra tempo och en bra känsla. Avslutade på 85 kanske och det kändes som 40, alltså det kändes så bra verkligen! 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback