Lång dag

Publicerat 2013-08-27 kl. 21:54:43 av Isabel Håkansson
Denhär tisdagen har känts som en evighet.. Trött och allmänt seg efter dagen är jag och sitter i skrivande stund med halv öppna ögon och väntar på att duschen ska bli ledig så jag kan slänga mig in i duschen för att sen krypa ner i sängen och lägga mig. Slutade tio i tre idag och tog bussen som gick 15 minuter senare, så kom hem ganska direkt efter vi slutat. Åt lite och sen åkte jag till stallet.
Mockade och pysslade i stallet och så red jag Snobben. Började med en promenad ut med båda förhand i 15 minuter ganska exakt, satte upp hemma i paddocken sen och skrittade nåt varv till innan vi travade fram på hel-långa tyglar. Till en början kändes Snobben ganska vinglig och jag hade en känsla av att han inte kunde ta ut steget riktigt, men det ändrades ju ganska fort sen när han blivit varm haha ;)
  Jobbade honom i lång låg skritt i form efter att han blivit ordentligt uppvärmd och gjorde mycket 8-volter, slalom och volter med innerställning. Inte det minsta stel och var riktigt följsam. Samma sak i trav, riktigt fin! När jag ridit i ca 40 minuter så tog jag några varv i galopp för omväxlingensskull och sen så avslutade jag honom i skritt och trav, lång och låg i lite ökad trav innan vi skrittade av ut. Somsagt, på avtravningen fick jag hålla honom hela tiden haha, så jag kan nu dra slutsattsen om att han ÄR stel MEN blir mjuk och "somvanligt" med en ordentlig uppvärmning.
Kom hem och gjorde rent kaninburarna samt satte mig i gräset med Pricken en stund, gick in, kollade idol med mamma och nu sitter jag här! Nu lär jag dra hursomhelst, håller på att somna sittandes, vi hörs ♥
|| Avskrittningen ||                                                                        || Framskrittningen förhand ||
 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback