Arg Isabel

Publicerat 2013-08-09 kl. 23:18:00 av Isabel Håkansson
Jag har tänkt på dethär länge nu, vart sur och irriterad till och från men nu seriöst rann droppen över. Läste på en ask en som hade fått en fråga, "alltså du har fan inget liv, bara innebandy hela tiden, fucking idiot börja spela fotboll, äckel" VAFAN? Bestämmer hon (som hade fått frågan) eller den blåsta idioten på andra sidan dataskärmen vad hon ska gå på för sport?
Jag har flera gånger fått höra att jag inte har nåt liv för att jag har häst, kommer sluta utan vänner, att jag inte kan nånting och ska dra hem till stallet, "jävlapålle-brud" och det stoppar inte ens för en tredjedel jag fått hört genom detta året då jag haft häst. Om jag skulle sluta på min sport, sälja min ponny som sätter mitt liv i rullning, sluta med det jag älskar, skulle jag helt plöstligt ha ett liv då? Eller skulle jag bli bättre på sakerna jag en gång inte kunde? Ehm.. nej.
Aldrig i hela mitt liv skulle jag säga till tjejen som brinner för fotbolls-sporten att hon inte har nåt liv och är en nolifer för att hon springer runt efter en boll dagarna i enda, eller till killen som går på freerunning att han tror han är nån för att han kan snurra runt och volta i luften, aldrig. Jag accepterar människor runt om mig och deras beslut om vad dem väljer att hålla på med på deras fritid.
Det känns urtöntigt att sitta och skriva om detta men seriöst, bara don't give a fuck och håll käften om ni inte har nånting vettigt att säga ärligt talat.
"DO WHAT YOU LOVE TO DO"
Dethär älskar jag:
♥ Ridsporten
♥ Mina vänner
♥ Att fota
♥ Mina djur
♥ Min familj
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: JONNA

Så bra inlägg!
Ellerhur, jag skulle aldrig sluta med det jag älskar, särskilt inte för att det skulle tillfredsställa någon annans behov av att ha kontroll över mig (?!)
Jag lever mitt liv, lägg er inte i liksom.

Svar: Exakt, ibland måste man sätta ner foten och visa vad man tycker är rätt och fel liksom..
Isabel Håkansson

2013-08-10 @ 15:09:58
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback